Právě se nacházíte: Vlastní přechod

Vlastní přechod

Tyto stránky jsou soukromé a slouží výhradně pro pozvané čtenáře majitelem. Pokud nejste výsovně pozvaní a máte s nimi jakýkoliv probém tak odfrčte. Na déčku je zrovna online medvídek Pú. Jedná se pouze o popis vlastních zkušeností s podrobnějším popisem dílčích úseků přípravy, neslouží jako návod. Dobře se bavte a začněte aspoň třídit odpad a chodit pěšky.   

 

O tomto choulostivém, velmi citlivém a především osobním období již nějaké informace jsou, ale všude se píše ….začněte, až se budete cítit připraveni. Odvážný a lehkomyslný se cítí připraven s hrdostí kdykoliv a důsledný člověk možná nikdy. Kdy jste připraveni, není o subjektivním pocitu, ale o tom zda máte čistou mysl a tělo konečně bez rušivých vlivů. Bez podnětů, které Vás neustále iritují, pobízejí k dalším a dalším činnostem, máte urovnané vztahy s okolím, splněné resty, které vás tak dlouho trápily a které stále ještě nemáte úplně dokončené. Jste krásné vyrovnané především šťastné a zářící bytosti. Jste už připraveni, nebo chcete žít pránicky, aby jste ušetřili za jídlo a mohli se něčím blýsknout před ostatními? Konečně pořádná senzace také od Vás …, ty budou koukat. Ještě nejste připraveni. Naslouchejte intuici, ona Vás povede.

 Myslíte nejprve na ostatní, jste nesobečtí a pokorní, plní lásky a soucitu? To je dobrý začátek.

A co jídlo? Pokud máte chutě úplně vyrovnané, ani v koutku nepotlačujete skryté choutky na palačinky, svíčkovou, pizzu atd… . Další velký kus cesty je za Vámi. Pokud se přece jen ještě něco najde, raději běžte a ještě si tu dobrotu párkrát vychutnejte, protože se to k vám vrátí jako bumerang v tu nejnevhodnější chvíli.

Asi nejzásadnější věc k pečlivému zvážení je, zda jste bez jakéhokoliv tlaku a spěchu v klidu a dostatečně věnovali každé dílčí přípravě dostatek času. Po jednom roce na živé stravě jsem cítil, že ještě nebyly úplně přerušeny veškeré vazby na vegetariánské pochoutky a myslím, že i to přispělo k výsledku, celkem snadno se ten zbytek potlačí, ale šup a je to tu zas velké jak obr a hádejte kdy?

Pokud je to možné, je určitě lepší být na živé stravě dva roky. Přechod z masité stravy na vegetariánskou je proti přechodu z vegetariánské na živou úplná procházka růžovou zahradou.

Na druhou stranu, pokud se vám to povede a nebudete si nic nalhávat, ucítíte tak pozitivní vliv na svůj organizmus, že si budete libovat. S tím přichází krásné pročištění i na spirituální úrovni, celá vaše bytost se rozjasní, s tím i vztahy vůči celému okolí.

Jak je smutné, že za to všechno může jen jídlo! Nemá smysl řešit, zda jsou to emulgátory, těžké kovy, nebo co vlastně, prostě je to jídlo! Podívám-li se na to zpětně připadá mi, jako bych byl celý život doslova otrávený a spoutaný do těžkých řetězů nadopovaný sedativy, abych pokorně pracoval a sledoval pečlivě reklamu a televizní pořady, které určovaly jak budu žít. Stačí se zaposlouchat do intenzity s jakou jsou nám informace sdělovány. Už při pozdravu máte pocit, že vám oznamují nějakou katastrofu. 

Vůle a disciplína se posilují pravidelnými půsty ( jednodenní, jednou v týdnu, nejlépe v pondělí či čtvrtek) a studenou sprchou po koupeli, pro začátek je to užitečný pomocník. Ještě lepší je střídat horkou /studenou sprchu klidně i desetkrát. Jen je třeba se v tom „lepším“ najít a tak trochu zabydlet. Jednou za čas je docela příjemné zajít na oběd do nějaké RAW restaurace. S úsměvem si vychutnat rozmanité napodobeniny běžných jídel od koláčů přes pizzu, palačinky, špagety … .

Jste připraveni?

Nejvíce se mi líbí způsob, jakým přešli Ahaki a Kamila z ekvádoru, protože je úplně vynecháno období zbytečného trýznění hladem. Mám to vyzkoušené a funguje to výborně. Prakticky jste na práně, ještě před samotným procesem.  Každému asi trochu jinak ale popíšu to po svém: 

Sami už víte, že dostatečně předem se stanoví datum od kdy se začnete živit pránou. Od tohoto termínu se každý den nejlépe třikrát denně živit pránicky způsobem, který zde záměrně neuvedu. V případě zájmu mne kontaktujte. Do tohoto data předpokládám jste se stravovali živou/přirozenou rostlinnou stravou. Od tohoto data je výživa pránou a jí se pouze když člověk dostane hlad a to jen čerstvá zelenina, nebo ovoce. Například: dopoledne a v poledne pouze prána a když mám po obědě hlad, tak si dám např. broskev. Další hmotné jídlo zase až když mám hlad. Hlad nikdy nenecháváme přejít do extrému. Někdy se stačí jen napít, nebo hrst oříšků. Takové období může trvat třeba měsíc a pokud se příjmu prány věnujete poctivě, možná zjistíte, že jíte už jen ze zvyku.   

Znovu musím zopakovat „ nelámejte nic přes koleno, vše by mělo jít úplně samo a měli byste sami cítit, že vše je přirozené a příjemné. Musíte se cítit dobře, mít hezký pocit jednoty s přírodou, pocit lásky, pokory a porozumění s celým okolním vesmírem, jako by Vám to samo říkalo „tudy“.

Přechod na pránu není odjezd na dovolenou. Je to proces náročný, citlivý a na všech úrovních Vaší bytosti se z vás bude doslova kouřit. Je to evoluční skok a vůbec to není věc běžná. Kdo zkusil, již ví… . Pokud bych byť jen v jediném ohledu nebyl připraven, s klidným svědomím bych celou věc odložil klidně o další půlrok, protože to prostě ještě není ono. Naše smysly a instinkty jsou zákeřné a mazané. Dokážou a budou se před vámi samými neuvěřitelně maskovat a skrývat, protože cítí, že jim jde doslova o život. Nemůžeme v nich vidět nepřátele a bojovat s nimi, ale udělat z nich spojence a uklidnit je, pečlivě jim vysvětlit, že se vlastně nic neděje a vše co děláte, bude ve všech směrech lepší než cokoliv nyní.

Je to ono?

…šup na věc, den předem jsem již pil jen šťávu. Není pak v průběhu procesu problém s vyprazdňováním. Názory na klystýr se liší, může vás to především v průběhu procesu tak oslabit, že budete muset eventuelně skončit, ale jsem jeho příznivcem a zrovna v tomto případě se budu příště držet doporučení Joachima m. Werdia. ( kniha " Životní styl bez jídla" ).Váhu si s sebou klidně vezměte, pokud nepřecházíte doma, ale zamkněte jí někam do šuplíku a nechte jí tam jen pro jistotu. Není rozhodující váha, ale rozdíl zhruba po třetím a čtvrtém týdnu. Osobně jsem se nevážil. Větší svobodu cítím, když vím, že mi padají kalhoty stále stejně a to mi stačí. Váha mne upíná myšlenkami někam zcela jinam, než chci. 

Jaký způsob přechodu zvolit ? Po přečtení knihy " životní styl bez jídla " v tom budete mít jasněji. Podle Henryho Monforta je to velmi řízené a spojené s hladověním. Suchý proces je podstatně náročnější. Podle Lenky Marečkové to prý můžete zvládnout i za běžného pracovního režimu. Každému vyhovuje něco jiného. Příjemnou předností workshopů s Lenkou Marečkovou je její intenzivní práce s Vámi a aktivace průchodu energie. Čekat někde v koutku měsíc vyhladovělý mezi skupinou cizích lidí, to už mám také za sebou a rozhodně to opakovat nehodlám, i když to byla velká zkušennost. Více to nebudu komentovat.     

První při až čtyři dny je obvykle práce s fyzickým tělem a detoxikace silnější a delší, než většina čeká. Lidé, kteří byli obaleni tukem a měli na sobě více hmoty, měli zpravidla energie více, někteří spalují své zásoby dodnes… to je ale věcí přípravy na všech úrovních.

Co se pije a co se nepije?

Po celou dobu se pije alespoň dva litry tekutiny denně, každý to má trochu jinak podle velikosti a stavby těla. Voda jakákoliv pitná, čaje a kávu je lepší vynechat, jinak čaj mátový, kopřiva, na ledviny, na játra, na průdušky, lymfodren, meduňka, meduňka citronová, jogi tea, káva všeho druhu. Ale pít při detoxikaci kávu je poněkud kontraproduktivní. Nic se nesladí a mléko se též nedává, ani jeho náhražky. Sladit se dá stevií. Příjemné zpestření může být pár kapek citronu, pomeranče, nebo ananasu ve vodě. Ale mluvíme jen o pár kapkách skutečně jen kvůli chuti. Větší množství může opět nastartovat trávení a šťáva může hlavně podráždit žaludek. Nealkoholické pivo obsahuje alkohol a velké množství energie, proto ho nepijeme. Veškeré dávkování přísad do vody je nutno minimalizovat, protože citlivost se zvyšuje a tělo vše vnímá velmi silně. Pokud jste se věnovali přípravě dostatečně důsledně, tak pro vás nejsou rozdíly extrémní.

Mám zajímavý postřeh: jsem schopen při pránckém přechodu rozeznat rozdíl mezi pitím chlorované a nechlorované vody, nejlépe ze studánky. Rozdíl je tak zásadní, že se mu musím trochu věnovat. Odhaduji cca 8-15% na fyzické úrovni a na spirituální úrovni ještě podstatně vyšíí. Jako by mne ten chlor nechtěl pustit výš. Prevít jeden. 

Po několikaměsíčním měření bohužel lze s naprostou jistotou konstatovat, že ve všech filtrech na vodu ( nezáleží na velikosti, typu, či ceně) se množí prvoci ( což je velmi nežádoucí). Doporučujeme ihned ukončit používání filtru na vodu. Prvoci se rovněž vyskytují v balené vodě, jejíž kvalita je obecně podstatně nižší, než voda ve vodovodním řádu. 

Jediné co tedy zbývá je pít vodu ze studánky,nebo kohoutku tak, jak je. Eventuelně jí podle ájurvédy převařovat, nebo používat Granderovu technologii. http://www.grander.com . Raději se podívejte ještě na kapitolu "příprava pitné vody" pro zajímavé novinky.

Každý den není na škodu mazat ( masírovat ) celé tělo arnikovým olejem, osobně mám v oblibě olivový olej. Zuby a jazyk se dají čistit lehce několikrát denně jemně sodou bikarbona a vyplachoval ústa slunečnicovým, nebo sezamovým olejem. Převalujeme olej v puse, nejlépe při nějaké fyzické činnosti až do vytvoření pěny v ústech, následně celý obsah vyplivneme. Tímto způsobem se také detoxikuje organizmus. Alespoň jednou denně čistíme jazyk škrabkou na jazyk. Provádíme jemně, aby nedošlo k poškození chuťových pohárků. Jazyk stíráme maximálně třikrát za sebou. Jak poznáme, že detoxikace je dokončena ? Jazyk je růžový. To vše můžete i nemusíte.

Po celou dobu procesu je třeba naslouchat našemu tělu, dostatečně odpočívat, ale nezlenivět a nepropadnout únavě, také se nenechat strhnout okolím ve smyslu “ když oni, tak já taky“ energie sice není moc, ale pohyb je moc důležitý.

Hranice mezi pohodlností, únavou, která je všudypřítomná a leností je tenká a těžko rozlišitelná. Bez pohybu prána nepřijde, pokud to však přeženete, budete se z toho minimálně další den sbírat. S postupujícím časem někdy sil hned nepřibývá, a když se příliš vyčerpáte především v druhé polovině procesu, může vás to stát i úspěšné dokončení. Osvědčeným partnerem je rotoped, nebo crossový trenažér a nějaké pravidelné cvičení, určitě procházky. To už zacházíme daleko, protože každý to má jinak. Nezbytné je mít při sobě stále vodu a telefon. Může se vám také může točit hlava, především pokud rychle vstanete. Užitečné je zmačknout body velké energie na rukou a na nohou, zadupat na místě, nebo jednoduchý cvik čchi ze cvičení čchi-kung, nebo třeba jen soustředit na chodidla - uzemnit se.  Náhlou malátnost lze popsat jako příliš rychlé vystoupení našeho těla na příliš vysokou vibrační úroveň. 

Henri Monfort popisuje čištění první týden na úrovni fyzické, druhý týden na úrovni emoční atd... mohu jen konstatovat: co si naprogramujete, tak to bude a v tomto citlivém období dvojnásob.

Je to hluboké a intenzivní, na druhou stranu krásné a pokud jste věnovali přípravě dost času a cvičíte jógu, je to vcelku lehké, protože to nejtěžší máte už dávno za sebou.

Třetí týden se zamysletejak vám vlastně je, jak se cítíte. Pokud je shodná váha alespoň 4. a 5. týden, máte dostatek energie a spíte cca o polovinu méně než běžně, máte pocit nárůstu svobody,  z celého srdce vám to přeji… je to vaše. Vidíte, že vše je jen otázkou naší mysli. Trapné, že, a to jde jen o jídlo, co to ostatní. 

Každý to má s váhou jinak, ale je lepší počítat s úbytkem hmotnosti od začátku procesu přechodu po třetí až čtvrtý týden cca 10 kg, následně po úspěšném přechodu něco možná naberete cca 1-5 kg ( obvykle 1-3 kg). Ověřili jsme  a  shodli jsme se s přáteli na tom, že velkou výhodou je určitá váhová rezerva před začátkem procesu. Průběh je podstatně lehčí fyzicky i psychicky. Rozhodně nezačínejte pokud jste unavení, máte podváhu a není dále kde brát.   

 


Přihlásit se